JUST EAT gebruikt cookies om je ervaring te verrijken en je de mogelijkheid te geven eten te bestellen. Indien je verder gebruik maakt van deze website, dan gaan we er vanuit dat je alle cookies op de website van Just Eat wenst te ontvangen. Je kan echter, indien je dit wenst, je cookie instellingen op elk tijdstip wijzigen. Lees onze cookie policy voor meer informatie.

Vaak Gestelde Vragen (FAQ)

Hieronder vind je de antwoorden op veel gestelde vragen:

 

Voor ik bestel:

  1. Ik wil bestellen, maar hoe?
  2. Wat gebeurt er met een bestelling eens die bij mij verzonden is?
  3. Hoe kan ik betalen?
  4. Ik wil een kortingscode gebruiken.
  5. Ik wil mijn besteltegoed gebruiken.
  6. Ik wil een bestelling betalen met creditcard, maar ik krijg de melding "uw card is geweigerd door de autoriteiten".
  7. Ik plaats een bestelling na 23:00.
  8.  

Nadat ik bestelde:
  1. Ik koos per ongeluk voor "afhalen" in plaats van "bezorgen".
  2. Ik wil nog wat veranderen aan mijn bestelling.
  3. Ik wil mijn bestelling annuleren, wat moet ik doen?
  4. Mijn bestelling is te laat.
  5. Mijn eten is niet bezorgd en ik heb online betaald, krijg ik mijn geld terug?
  6. Ik ben niet tevreden over de kwaliteit (levertijd, eten, ...) van mijn bestelling.
Overige:
  1. Waarom moet ik €1 betalen als ik online betaal?
  2. Mijn vraag staat niet in jullie lijst met vragen.

1. Ik wil bestellen, maar hoe?

 

Bekijk onderstaand filmpje:

 

 

2. Wat gebeurt er met een bestelling eens die bij mij verzonden is?

Je bestelling komt meteen in ons systeem terecht. Hiervan krijg je een bevestiging op je bevestigingspagina. Wij sturen je bestelling door naar het restaurant. Vanaf zij je bestelling aanvaarden, krijg je een bevestigingsmail in je inbox.

 

3. Hoe kan ik betalen?

Just-Eat biedt verschillende betaalmethoden aan:
  • Cash aan de deur (je betaalt bij levering)
  • Maaltijdcheques (je betaalt bij levering)
  • Mastercard en Visa, alleen degene uitgegeven in België (je betaalt online)
  • Bancontact/ Mr. Cash (je betaalt online)
  • Jouw account (dit kan je gebruiken als je door ons besteltegoed toegestuurd kreeg)

 

4. Ik wil een kortingscode gebruiken

  • Een kortingscode bestaat uit een woord en een cijfer (bv. voorbeeld5).
  • Deze code geef je in op de betaalpagina..
  • Codes als deze geven we regelmatig weg bij acties, op onze Facebook–pagina bijvoorbeeld kan je haast wekelijks genieten van een kortingscode.
  • Om gebruik te maken van deze code moet je beschikken over Bancontact/ Mr Cash of Visa. Tenzij je bestelt voor het exacte bedrag van de kortingscode.
  • Een kortingscode kan je niet gebruiken als je cash wilt betalen.
  • Je kan elke code slechts één maal gebruiken.
  • Dit filmpje laat zien hoe je de kortingscode ingeeft.

 

5. Ik wil mijn besteltegoed gebruiken.

• De code voor besteltegoed is een verzameling van cijfers en letters die willekeurig bij elkaar gezet werden. vb CdjF8dj

• Deze code geef je in voor je aan je bestelling begint bij “Mijn besteltegoed”.

• Besteltegoed hoef je niet meteen volledig opgebruiken. Wanneer je bestelling kleiner is dan het bedrag van je besteltegoed, blijft de rest gewoon op je JE-account staan.

• Je kan je besteltegoed alleen gebruiken als je betaalt met Visa/Mastercard/Bancontact of wanneer het bedrag van je bestelling kleiner dan of gelijk is aan het bedrag van je besteltegoed.

• Dit filmpje laat zien hoe je het besteltegoed oplaadt.

 

 

6. Ik wil een bestelling betalen met creditcard, maar ik krijg de melding "uw card is geweigerd door de autoriteiten".

Dit kan verschillende oorzaken hebben, hier zijn een paar voorbeelden:
  • Je vulde je creditcardgegevens verkeerd in. Verwijder deze en typ ze nogmaals in.
  • Je probeerde meer dan één keer om een bestelling te plaatsen bij een bepaald restaurant. Uit veiligheid houdt ons systeem je bestellingen nu tegen om dubbele bestellingen te voorkomen. Je bestelt best bij een ander restaurant.
  • Je creditcard is verlopen.
  • Er kunnen andere redenen zijn waarom de creditcard wordt geweigerd, maar in de meeste gevallen is het voor je eigen veiligheid.

 

7. Ik plaats een bestelling na 23:00

Onze klantendienst is elke dag bereikbaar van 12:00 tot 23:00. Na 23:00 kan je uiteraard alleen nog bestellen bij de restaurants die op dat uur nog leveren. Heb je een bevestigingsmail ontvangen, dan betekent dit dat het restaurant je bestelling goed ontvangen heeft en zij deze leveren.

 

Nadat ik bestelde:  

 

8. Ik koos per ongeluk voor "afhalen" in plaats van "bezorgen".

Geef ons een seintje via de live chat of contacteer ons op het nummer 015 69 00 10. Wij nemen contact op met het restaurant om het te veranderen.

 

9. Ik wil nog wat veranderen aan mijn bestelling.

Geef ons een seintje via de live chat of contacteer ons op het nummer 015 69 00 10. Wij nemen contact op met het restaurant om het te veranderen.

 

10. Ik wil mijn bestelling annuleren, wat moet ik doen?

Bel ons zo snel mogelijk op het nummer 015 69 00 10 of contacteer ons via de live chat en wij zullen de bestelling voor je annuleren.

 

11. Mijn bestelling is te laat.

Aarzel niet om ons te contacteren via de live chat of op het nummer 015 69 00 10. Wij controleren meteen waarom je bestelling vertraging opliep.

 

12. Mijn eten is niet bezorgd en ik heb online betaald, krijg ik mijn geld terug?

Contacteer ons via de live chat, op het nummer 015 69 00 10 of via e-mail. We zorgen ervoor dat alles zo snel mogelijk in orde komt. De terugstorting van Bancontact/ Mr. Cash betalingen kan tussen de 5 en de 10 werkdagen duren.

 

13. Ik ben niet tevreden over de kwaliteit (levertijd, eten, ...) van mijn bestelling.

Binnen 24u na je bestelling ontvang je via e-mail de vraag om je mening te geven over het restaurant. Op deze manier kan je anderen vertellen over je ervaring. Ook als je niet tevreden bent, vragen we je om constructief je mening te geven. Jij kan op jouw beurt de recensies van een restaurant bekijken voor je bij hen bestelt.

 

Overige:

 

14. Waarom moet ik €1 betalen als ik online betaal?

Deels betaal je hier voor de dienst die Just-Eat verleent. Het is immers makkelijker om online te betalen dan om ervoor te zorgen dat je cash geld in huis hebt. Deels betaal je voor transactiekost. Ogone rekent immers een percentage van iedere overschrijving aan voor hun diensten.

15. Mijn vraag staat niet in jullie lijst met vragen.

Indien je geen antwoord vond op je vraag, kan je steeds onze klantendienst contacteren. De klantendienst is elke weekdag bereikbaar tussen 10:00 en 23:00. In het weekend vanaf 12u! - Via live chat - Per telefoon: 015/69 00 10.

Indien je vraag niet dringend is kan je natuurlijk steeds een e-mail sturen.

» Hulp nodig?

Vragen? Tussen 11-23u kan u GRATIS chatten met onze klantendienst en dit 7/7.