JUST EAT gebruikt cookies om je ervaring te verrijken en je de mogelijkheid te geven eten te bestellen. Indien je verder gebruik maakt van deze website, dan gaan we er vanuit dat je alle cookies op de website van Just Eat wenst te ontvangen. Je kan echter, indien je dit wenst, je cookie instellingen op elk tijdstip wijzigen. Lees onze cookie policy voor meer informatie.

Vaak Gestelde Vragen (FAQ)

Hieronder vind je de antwoorden op veel gestelde vragen:

Voor ik bestel:

  1. Hoe gebruik ik een kortingscode?
  2. Hoe gebruik ik besteltegoed?
Nadat ik bestelde:
  1. Mijn bestelling is niet op tijd.
  2. Ik wil mijn bestelling wijzigen.
  3. Ik heb een vraag/opmerking over mijn geleverde bestelling.
  4. Mijn bestelling kon niet worden bezorgd en ik heb online betaald?
  5. Hoe plaats ik een review?
Allergieën:
  1. 1. Kan JUST EAT garanderen dat er bij de bereiding van mijn eten rekening is gehouden met mijn voedselallergieën?
  2. 2. Waarom moet ik degene zijn die contact opneemt met het restaurant als ik een voedselallergie heb? Waarom kan JUST EAT dit niet controleren?
  3. 3. Hoe weet JUST EAT zeker dat de informatie op www.just-eat.be over voedselallergieën juist is?
  4. 4. Hoe kan ik contact opnemen met een restaurant?
  5. 5. Zijn horecazaken niet wettelijk verplicht om informatie te verstrekken over allergieën?
  6. 6. Mijn antwoord staat niet tussen jullie lijst met vragen.
Overige:
  1. Waarom is er een servicekost bij online betaling?
  2. Mijn antwoord staat niet tussen jullie lijst met vragen.
Voor ik bestel:

1. Hoe gebruik ik een kortingscode?

Nadat je je bestelling hebt ingegeven kom je terecht op de betaalpagina. Hier staat een invoerveld waar je je kortingscode kunt ingeven. Druk op activeren om je kortingscode te verzilveren. Let op: indien je gebruikmaakt van een kortingscode kun je enkel online betalen.

 

2. Hoe gebruik ik besteltegoed?

Log in op onze homepage en ga naar "Mijn JUST EAT", hier vind je de optie "Mijn besteltegoed". Op deze pagina kun je je besteltegoed ingeven. Nadat je vouchercode is geactiveerd ververs je de pagina en verschijnt er een nieuw saldo op je accountbalans.

 

Nadat ik bestelde:

1. Mijn bestelling is niet op tijd

In de bevestigingsmail van je bestelling staat het telefoonnummer van het restaurant. Zij kunnen je meteen vertellen wat de status is van je bestelling. Op drukkere dagen, zoals zondagen en feestdagen kunnen de levertijden een beetje oplopen.

 

2. Ik wil mijn bestelling wijzigen.

Neem contact op met het restaurant en geef aan wat je wilt wijzigen. Het telefoonnummer van het restaurant vind je terug in de bevestigingsmail.

 

3.Ik heb een vraag/opmerking over mijn bestelling.

Neem contact op met het restaurant in verband met je vraag of opmerking. Het telefoonnummer vind je terug in de bevestigingsmail.

 

4. Mijn bestelling kon niet worden bezorgd en ik heb online betaald?

Een niet bezorgde bestelling is hoogst uitzonderlijk. Contacteer onze klantendienst op 015/69.00.10 of via e-mail. We zorgen ervoor dat alles zo snel mogelijk in orde komt. Het terugstorten van een betaling kan tussen de 3 en 7 werkdagen duren. Indien je betaalde met een creditcard zal het bedrag niet van je kaart worden afgeschreven.

 

5. Hoe plaats ik een review?

2 dagen na je bestelling, ontvang je een beoordelingse-mail. Klik op de link in de e-mail en beoordeel je bestelling. Meteen een beoordeling plaatsen? Log in op "Mijn JUST EAT" en klik daar op de link "Beoordeel de bestelling."

 

Allergieën

1. Kan JUST EAT garanderen dat er bij de bereiding van mijn eten rekening is gehouden met mijn voedselallergieën?

Dit zouden we graag willen, maar bezorgrestaurants zijn zelf verantwoordelijk voor het klaarmaken van jouw eten. Dit betekent dat als je zeker wilt weten of zij rekening houden met jouw voedselallergie, je het best rechtstreeks contact met het restaurant kunt opnemen.

 

2. Waarom moet ik degene zijn die contact opneemt met het restaurant als ik een voedselallergie heb? Waarom kan JUST EAT dit niet controleren?

Wij willen jouw gezondheid niet in gevaar brengen en de enige persoon die jou kan vertellen wat er exact in jouw eten zit, is de kok die daadwerkelijk met de pan in zijn hand staat. Zelfs als wij hebben aangegeven dat een menukaart veilig is voor personen met een voedselallergie, dan kan het restaurant later altijd nog de ingrediënten aanpassen. Er is dus een risico dat we je ongemerkt verouderde informatie zouden kunnen geven en dat risico willen we met jouw gezondheid niet lopen.

 

3. Hoe weet JUST EAT zeker dat de informatie op www.just-eat.be over voedselallergieën juist is?

Als een restaurant zich aansluit bij JUST EAT, krijgen we van hen de laatste informatie over hun menukaart. Wij zorgen dat deze informatie over wordt genomen op onze website. Als wij ergens niet zeker van zijn, dan nemen we hierover contact op met het restaurant voordat we het op de website publiceren.

 

4. Hoe kan ik contact opnemen met een restaurant?

Neem contact met ons op door te e-mailen of te bellen. Zorg dat je duidelijk aangeeft bij onze medewerker dat je een vraag hebt over voedselallergieën.

 

5. Zijn horecazaken niet wettelijk verplicht om informatie te verstrekken over allergieën?

Jazeker, maar deze wettelijke verplichting geldt voor de restaurants zelf. Zij werken zelfstandig en dus onafhankelijk van JUST EAT. Normaal gesproken informeren restaurants hun klanten hierover door aan te geven dat ze contact kunnen opnemen met het restaurant over voedselallergieën. Wij willen je natuurlijk altijd helpen bij het contact krijgen met een restaurant, zodat jij je vragen over voedselallergieën kunt stellen.

 

6. Ik heb nog meer vragen over voedselallergieën - wat kan ik doen?

Wij helpen je graag verder met andere vragen die je nog hebt. Stuur ons dan een e-mail: info@just-eat.be.

 

Overige

1. Waarom is er een servicebedrag bij online betaling?

De hoge kosten per transactie en de relatief kleine transactiebedragen zijn de reden waarom online betalen niet gratis is. Daarnaast is JUST EAT intermediair en kunnen wij de kosten niet doorberekenen in de productprijs zoals andere webwinkels.

 

2. Mijn vraag staat niet tussen jullie lijst met vragen.

Indien je geen antwoord vond op je vraag, kan je steeds onze klantendienst contacteren. Onze klantendienst is dagelijks bereikbaar tussen 10:00-23:00 en van 11:00-23:00 in het weekend! Stuur een mail naar info@just-eat.be, contacteer ons via de live-chat of bel naar 015/69.00.10.

» Hulp nodig?

Vragen? Tussen 11-23u kan u GRATIS chatten met onze klantendienst en dit 7/7.